petek, 11. januar 2013

Coaching stoji na 6 stebrih - 2. del

Ker coaching stoji na 6 stebrih, nam za celotno zgodbo in razumevanje coachinga manjkajo še 3 stebri oziroma principi coachinga.

Princip #4: Klient postavi/postavlja dnevni red. Prav zaradi tega principa se coaching razlikuje od učenja in mentorstva, saj coach v naprej nima pripravljenega dnevnega reda (in ga tudi ne more imeti). Klient je tisti, ki postavi/postavlja dnevni red, vedno znova na začetku vsakega srečanja. 

Princip #5: Klient in coach sta enakovredna, njun odnos temelji na partnerstvu. Model je enostaven in predstavlja odnos partner/kolega - partner/kolega, kar pomeni, da se oba vzajemno spoštujeta. Pomembno je, da zadržimo kakršnokoli sodbo; če coach zaradi katerihkoli razlogov klienta ne more spoštovati, potem coaching ne more biti uspešen. Coach je v takšnem primeru zavezan, da sodelovanje prekine in klienta napoti h komu drugemu. 

Princip #6: Coaching pomeni spremembo in aktivnost. Klienti se za coaching odločajo, ker želijo nekaj spremeniti, najpogosteje si želijo biti učinkovitejši. Vloga coacha je, da jim pomaga doseči cilj, ki so si ga zadali. Iz tega izhaja, da coaching s klienti, ki si spremembe ne želijo, ne more biti uspešen (pri poslovnem coachingu, ko zaposlenega "pošljejo" na coaching, se moramo vedno prepričati, da je zaposleni za to motiviran in da coaching ni kazen, ker npr. nečesa ne zna, je počasen, len...). 
Klient postavi/postavlja dnevni red. S coachingom pa postopoma doseže željene spremembe.

 



1 komentar: